zielone warzywa

Odchudzanie z zielonymi warzywami

Każda osoba pragnie czasem zrzucić zbędne kilogramy i poczuć się niczym młody bóg. Są one na pewno przeszkodą do zdrowego życia, nadają ciężkość oraz sprawiają, że otyła osoba wydaje się starsza i jest mniej atrakcyjna. Sposobów na smukłą sylwetkę jest wiele – dieta, ćwiczenia, biegi, długie spacery. Jednym z nich są zielone warzywa jadane regularnie, a nie od czasu do czasu. Można je jadać i zrzucać zbędne kilogramy. Jakie zielone warzywa dobrze odchudzają? Na pewno godne uwagi są ogórki i brokuły. Dają one lekkość oraz sycą. Zdrowo jest jeść ogórki surowe lub mizerię z ogórków na kefirze z koperkiem i odrobiną pieprzu.

Lekkie i smaczne

Takie danie jest lekkie, smaczne i na pewno nie tuczące. Zielona dieta doskonale oczyszcza organizm z toksyn, to jest jej bardzo ważne działanie. Jest w niej dużo chlorofilu, który doskonale oczyszcza organizm. Dzięki tej diecie człowiek nie czuje się zmęczony, powraca lekkość, chęć życia oraz działania. Kupując warzywa zielone trzeba nabywa zdrowe i świeże egzemplarze, przywiędnięte warzywa nie są nikomu potrzebne. Tania i niekłopotliwa rzeżucha to zdrowie i smak. Po to warzywo należy sięgać przez cały rok, a nie tylko na Wielkanoc. Szpinak to bogactwo żelaza i warzywo zalecane szczególnie kobietom. Zielone warzywa zawierają kwas foliowy, czyli witaminę z grupy B. Ta witamina cenna jest dla pań planujących ciążę, ale też dla innych kobiet wzmacniających organizm.

Niska kaloryczność

Wielką zaletą tej diety jest jej niska kaloryczność, zawartość chlorofilu oraz błonnika. To sprawia, że łatwo spala się kalorie i wraca dobry nastrój oraz poprawia się waga. Co można jeść na zielonej diecie? Oto przykładowy jadłospis:

Śniadanie – szklanka zielonej herbaty, dwie kromki chleba razowego z twarogiem, awokado i szczypiorkiem;

II śniadanie – kiwi

Obiad – zupa krem z brokułów, trzy szpinakowe roladki z indyka;

Podwieczorek – zielone jabłko

Kolacja – sałatka z zielonych warzyw. 

Zielone warzywa liściaste

Liściaste zielone warzywa również są zdrowe: sałata, kapusta to zdrowie. Do każdej sałatki można dodać liść sałaty, ogórki, awokado, dosypać chia i już mamy zdrowie na talerzu. Poprawiają one przemianę materii, dają sytość i nie tuczą. Warto sięgać po takie warzywa liściaste. Zdrowa jest brukselka, brokuł zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę, dobre działanie dla organizmu ma także włoska kapusta. Ugotowane liście kapusty ogrodowej także warto jadać przynajmniej dwa razy w tygodniu.

Zmniejsz ryzyko zachorowań

Ciekawostką jest to, że kapusta włoska i brukselka zmniejszają ryzyko zachorowania na raka jajnika aż o 40 procent. Szpinak, jarmuż i rukola także mają bezcenne właściwości zdrowotne. Niejedna osoba o tym wie i docenia te warzywa. Oczywiście można też jadać kolorowe warzywa: czerwona papryka jest kopalnią witaminy C, pomidory są zdrowe i aromatyczne, szczególnie malinówki, warto sięgać także po kolorowe papryki, pory, pietruszkę oraz groszek czy fasolę. Ważne, aby na talerzu nie było tłustych mięs i cukru, a także nadmiaru soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here